HR adminisztráció kiszervezve, házon belül koordinálva

Business people using a laptop together

Elsőre talán luxusnak tűnik, ha egy cég a kiszervezett bérszámfejtése mellé helyszíni HR adminisztrátort is igénybe vesz. Azonban, ha jobban megvizsgáljuk, könnyen lehet, hogy mindez egy jól átgondolt stratégia egyik legfontosabb eleme.

A bérszámfejtés kiszervezése önmagában nem jelenti automatikusan a HR adminisztráció kiszervezését is. Ahhoz viszont, hogy egy cég az összes kapcsolódó ügyintézéssel, adatkezeléssel összefüggő ballasztot le tudja választani a tevékenységéről, a HR adminisztrációt is ki kell, hogy szervezze. Ennek leghatékonyabb működési formája a helyszínen nyújtott szolgáltatás, állandó jelleggel vagy rendszeres időközönként.

Látnunk kell, hogy a helyszíni HR adminisztráció nem sztenderd „termék”, minden esetben a Megbízó folyamataihoz és igényeihez szükséges formálni azt.
Gondolatébresztőként, a következő tevékenységeket foglalhatja magában a szolgáltatás:

  • Megbízó HR osztályának általános működésének támogatása
  • Ügyfélszolgálat és asszisztencia a munkavállalók számára
  • Cafeteria juttatási elemek beszerzése, kiosztási jegyzék készítése, utalványok névre szóló borítékolása,
  • Munkavállalói igazolások kiállítása,
  • HR riportok elkészítése,
  • Határidő-követés (pl. próbaidő lejártának figyelése),
  • Piackutatás végzése, egyes beszállítók (pl. üzemorvos, munkabiztonsági előadó, egyéb tréning-cég, stb.) felkutatásában való közreműködés, közvetítési jellegű tevékenység HR adminisztrációs témakörben, ajánlatok közvetítése, kérés esetén kapcsolódó javaslattétel és szerződéskötésben való segítségnyújtás, stb.,
  • Tréningek előkészítésében és szervezésében történő asszisztencia,
  • GYES-en, GYED-en, TGYÁS-on lévő munkavállalókkal való kapcsolattartás ellátása,
  • egyéb, HR vonatkozású területeken biztosított támogatás, mint például a nyelvtanfolyamok záró vizsgáinál való közvetlen asszisztencia nyújtása,

Az esetek nagy részében a megfelelő kompetenciával és képességekkel rendelkező szakember kiválasztása a szolgáltató feladata, csakúgy, mint a háttértámogatás, képzés és a motiváció biztosítása. Ugyanakkor a napi koordináció, feladatkiosztás a Megbízó hatáskörében marad.

A helyszíni HR adminisztrátorral tehát nem csak egy „arcot” ad a szolgáltató, hanem nyújtja mindazt a hátteret és tapasztalatot, mellyel rendelkezik. Így a helyszíni szolgáltatás nyújtásával az igény kiszolgálásán túl széleskörű támogatást és tudásbázist is kap a cég. Ebből egyenesen következik, hogy nem kell az oktatásra, a helyettesíthetőségre, a humán kockázatra és a felelősségre gondolnia a Megbízónak, hiszen mindezt a szolgáltatója menedzseli.

Összegezve: egy szolgáltató nem a munkaerőt, hanem az igény professzionális kiszolgálását biztosítja. Ha pedig mindez megvalósítható, érdemes fontolóra venni a kérdést, hogy miért fektetnénk energiát egy olyan feladatkör kialakításába, amely már kiépített formában is igénybe vehető.

Szóljon hozzá a bejegyzéshez!

Nincs hozzászólás

Vissza az oldal tetejére