A hatékony SLA (Service Level Agreement)

Könyvelés, Bérszámfejtés, HR AdminisztrációAz SLA (Service Level Agreement) optimális esetben nem csupán egy dokumentum, ami meghatározza a szolgáltatás időtartamát és teljesítését. Bejegyzésünk célja, hogy segítséget nyújtsunk egy valóban hasznos és hosszú távon hatékony SLA kialakításában.

Minden SLA-nak tartalmaznia kellene a személyre szabott kötelezettségeket és jogokat a szolgáltatóra és az ügyfélre vonatkozóan egyaránt, valamint a folyamatokat, kártérítési/jutalmazási rendszereket és a szolgáltató teljesítményére vonatkozó minőségi szinteket.

A hatékony SLA minden helyzetre rendelkezik kidolgozott válasszal, megoldással, tisztázza a felelősségi kérdéseket, így segíti Önt az esetleges problémák felmerülése esetén.

Fontos, hogy gondosan lefektessük a következő alapokat:

  • a szolgáltatás teljesítményi szintje
  • vis major esetére vonatkozó elképzelések
  • A teljesítmény paramétereinek és ezek mérhetőségének meghatározása (általában havi vagy negyedéves)
  • A riportok mintája és gyakorisága
  • A szolgáltató kötelezettségei
  • Az ügyfél kötelezettségei
  • Bizalmas adatok kezelése
  • A folyamatokat érintő változásokra vonatkozó tervek (tervezett és adhoc)
  • Teendők az SLA megszegése esetén
  • Díjak és fizetések
  • A szerződés határidejének részletei (megújítás, felmondás)

Fontos, hogy ezeket az elemeket minden esetben egyénre szabva alakítsuk ki, valamint figyelembe kell venni a vállalatára és az iparágra jellemző mutatókat is.

Meg kell bizonyosodni róla, hogy a szolgáltatási struktúra az Ön aktuális üzleti igényei és a piaci környezet alapján lett meghatározva. A későbbiekben pedig az SLA-ban rögzített elvárásokat a változó üzleti igényeknek megfelelően szükséges változtatni.

Ezen kívül még komoly hangsúlyt kell fektetni a riportálásra, a vállalat speciális igényeinek megfelelő jelentések összegyűjtésére. Végül, de nem utolsó sorban pedig nagyon figyelmesen kell átolvasni az SLA jogi / törvényi vonatkozásait is.

Az SLA – megfelelő kialakítása esetén – egy igen hatékony eszközként működhet az outsourcing szolgáltató ösztönzőinek és az ügyfél céljainak összehangolására, így érdemes elegendő időt és figyelmet szánni a részletek kidolgozására.

Szóljon hozzá a bejegyzéshez!

Nincs hozzászólás

Vissza az oldal tetejére